Sommar, sommar och sol.

Jo men det med sol stämmer ju rätt bra. Inte för att Sverige är känt för sina himmelska sommarmånader men jag tycker ändå att vädret hållet sig fint. Hur mår jag? Vet inte riktigt. Svaret kommer bli: Bra. Jag har råkat på världens förkylning som jag håller på att repa mig från men allting är så mycket lättare nu. Innan hade jag behövt en akut ivkur, kanske några dagars inläggning, inhalationer tre gånger om dagen osv. Nu går jag runt här hemma, dricker lite honungste, tar hand om min fontän i nyllet och är ändå på bättringsväg. Innan kunde jag inte tänka mig att bli frisk från en förkylning utan starka antibiotika. Livet leker kort sagt. 
 
Sommar? Jodå. Det tycker jag väl. Eftersom man bor på landet så är ens närmasta granne flugor men med flugsmällaren i höger hand och mobilen med Two steps from hell, heart of courage på högsta volym i vänster hand så går även det bra. ;) (Kolla gärna upp låten) 
 
På måndag åker jag på klassresa med linné 9:1 (<3)  och jag längtar som jag vet inte vad. Ska bli sjukt kul! Att gå i den klass jag gör är underbart. Varför? Jo, den är full med förstående människor som accepterar en för den man är. Det är viktigt när man är sjuk för ens självförtroende är väldigt skört. Hos en person med cf kan magen helt plötsligt svälla upp så man ser ut att vara i vecka 27.. Mig hände det inte vad jag kan komma ihåg men jag känner andra som nog kan känna igen sig. Om då någon kommer med kommentaren "Fan va fet du är!!!! Kanske ska börja träna?! xD Är du gravid eller?? FETTO!!!!!" Det kan väl alla tänka att det gör ont inuti. Vi cfare har ofta varit med om den värsta smärta tänkbar. Både fysisk och psykisk. Därför rinner mycket sånt av oss. Vi ler och ser orubbade ut men vi är också människor med känslor. Mediciner kan ej ta bort det. 
 
Det värsta är när folk bara antar saker utan att ta reda på fakta. Det har pratats bakom min rygg. Jag vet. "Varför har hon assistent? Är hon lat eller? Det är hon nog. Jävla latmask... Varför slipper hon gympan.. Åh hon är hemma "sjuk".. Hon skolkar nog." Jag skiter i vad folk tror. Om man är så feg att man pratar utan att ha en aning om vad man pratar om så är det inte lönt att lägga ner sin energi. Vi har så lite så det måste gå till att andas och överleva... 
 
Det jag vill ha sagt är tack så mycket alla som är runt mig för ert enorma stöd! Det fanns vissa gånger där man ville dö för man tänkte att världen skulle bli lättare då, folk skulle inte behöva bry sig mer. Men om man inte velat ha med mig att göra så har man aldrig behövt det. Och att då veta att så många stannade värmer mitt hjärta. <3 
 
Idag köpte jag min avslutningsklänning och hittade en på vuxenavdelningen (!) som passade!!!!! Hurra! Behövde inte heller den minsta storleken! Jag är glad att jag slapp kolla på barnavdelningen och hitta något litet med typ MyLittlePony på. Det är inget fel på det.. Eller jo, om man är 15 ska man inte ha en MyLittlePony klänning. ;) 
 
 
Det var ungefär det jag hade på hjärtat denna gången. 
 
//Moa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback