Inte födas med cf

Häromdagen fick jag en fråga som fick mig att fundera lite. Frågan var "om du fick välja att du aldrig föddes med CF, skulle du välja det då?" Många av er som läser detta tänker nog att det borde vara ett självklart svar. Men när jag börjar fundera så blir det inte så självklart. Så kom jag och tänka på ett citat ur filmen "Livet är en schlager" - 
 
”-Om du fick leva om ditt liv, skulle du ändå vara transa då?
-Om du fick leva om ditt liv, skulle du ändå vara CP då?”
-Annars vore jag inte jag”
 
Visst, jag vill inte ha CF. Det är inget man vill ha, vilken sjukdom det än handlar om så vill man inte vara sjuk. Men jag vore ju helt enkelt inte jag om inte jag hade CF. Man kan resonera mycket om det, men jag hade inte valt att födas utan det, det tror jag faktiskt inte. 
Min största önskan är att Cystisk Fibros ska få ett botemedel. Att jag och alla andra med CF ska bli friska och inte behöva ta flera olika mediciner 24/7. Men som jag sagt flera gånger nu så är jag ändå jag, och jag har CF. Frågan får liksom 2 svar. Både ja och nej
 
Det blev inte ett så långt inlägg, och det låter lite väl seriöst när jag skriver kanske. Haha. 
Hoppas ni gillade det! :)

Kommentarer
Sofia säger:

Hej!
Jag har funderat mycket på det där och skrev ihop ett inlägg om ni vill läsa. :)
http://hjock.blogg.se/2013/may/jag-hade-alltid-valt-att-vara-frisk.html

Svar: Det ska jag läsa. Tack för att du läser vår blogg! :) /Ellen
WeJustBreathe

2013-05-20 | 18:52:39
Bloggadress: http://hjock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback