Allt gick bra till slut!! (Lite läskig blid nedanför)

Ja, det var en rörig tur i Göteborg men till slut gick allt bra. Igår vid 17:30 åkte jag ner på röntgen igen för dagen innan hade dom hittat vätska i min högra lunga. Läkaren trodde att det var blod eftersom biopsin gjordes i min högra lunga. Biopsi= man tar en liiiiiten bit av lungan för att kolla så man inte har en avstötning på gång. Röntgen såg bra ut och vi fick åka tillbaka till hotellet!!! Jag blev jätteglad för då skulle jag få den myskvällen och hotellfrukosten som jag så gärna ville ha. :) Febern försvann också natten till igår vilket var skönt. Även om dom säger att det är vanligt så lugnar jag ändå inte ner sig förens jag vet själv att allt är som det ska. ;)  Annars har proverna sett bra ut. Jag har just nu tre stammar av en bakterie i lungorna som heter Pseudonomas. Det kommer från svaljet eftersom det var en bakterie jag var kolloniserad av innan och nu har jag fått ner det i lungorna igen. Dock sa min läkare att det är vanligt för transplanterade cf-patienter och att det borde försvinna när man sänker medicindoserna. Ingen avstötning på gång. Trevligt att veta tycker jag. Läkarna var över lag nöjda. Min sondmatsknapp är också borta nu och det ser ut som om jag har ett hål rätt in i magen. Sammanlagt har jag haft fem hål in i min mage men tid läker allt. Även hål i magen. ;) 
 
Nu är jag hemma och ska snart äta något. Min mage kurrar. Jäkla kortison.... ;) 
 
//Moa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback