Förutfattade meningar?

Hej! idag är vi lediga vilket är väldigt skönt. Igår hade vi brännbollsdag och min klass vann! Annars händer det inte så mycket förutom att vi snart får sommarlov. Nästa år börjar jag 8:an så jag ska inte byta klass.
 
Varje gång jag bytt klass/skola så har min sjukgymnast kommit och pratat om min sjukdom inför klassen. Syftet med det är att ingen ska få förutfattade meningar om mig och se mig som "hon den sjuka som tar mediciner och behandlas lite annorlunda". Det är också viktigt för att de som går i min klass ska veta att jag är väldigt infektionskäsnlig och gärna stanna hemma om dem är sjuka. 
Men iallfall. Vardagen är annorluna om man har CF. Så är det och det finns inget att göra åt det. Det ända man får försöka med är att få andras förståelse och respekt. 
 
Det värsta är när folk säger att jag är si och så sjuk och det är därför jag har.... osv. Istället för att komma fram till mig och fråga varför jag t.ex. har en knapp på magen. Istället för att säga "jag har hört att hon har en knapp för att.." För som sagt, det är mycket bättre att bara fråga mig hur det egentligen är. :) 
 
Och från en sak till en annan, imorgon är det exakt 20 dagar till min födelsedag! wohooo! :D 
Tack för att ni läste, och dela gärna inlägget. 
En bild kan ni få också! dock är den gammal men det kanske duger ändå.
 
//Ellen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback