*Insert good title here*

Idag har varit en både rolig och tråkig dag. Jag har varit hemma hos min solärare och gjort mitt sista prov gällande kartor och jag fick alla rätt! Så nu är det bara några uppgifter kvar inom geografin och teknik sen är jag klar med åttan! Så himla skönt! Känslan att kunna börja om i nian utan rester kommer vara otroligt lättande. :) 
 
Det som inte varit så kul idag är att den underbara lilla flickan Talia Castellano har gått bort i cancer, endast 13 år gammal. Det som är så sorgligt är att hon älskade att hålla på med smink. Det blev hennes passion för sex år sen och en säker framtid inom ämnet var garanterad. Att hon nu inte har den möjligheten krossar mitt hjärta. Hon var älskad av många när hon spred budskapet en liten fisk en gång berättade för henne "Just keep swimming". 
 
 
//Moa :)
 

Kommentarer
Delicia säger:

Så skönt för dig att du fixat skolan så här på sommarlovet jätte duktig hurra för dig duktiga Moa så jätte tråkigt att höra att Talia vackra flickan har gått bort nu har hon det bra i himlen och slipper att lida av denna hemska sjukdom massor av kramar till dig finaste Moa kärlek & ljus Delicia

2013-07-17 | 00:30:49
Bloggadress: http://enkampomattandas.blogspot.com/
idas mamma säger:

moa de stör mig och jag tänker inte köra upp huvdet röven . jag kan tala om att jag har miste både min pappa och bror i cancer men oret visan som finns bland kronisk sjuka barn och cancer barn är väldigt stor för ett kronisk sjukt barn för leva med sin sjukdom hela sitt liv och du moa de väldigt stor skilnad på avd 65 och avd 64 de kampen tänker inte jag släppa för alla barn på sjukhus är lika mycket värda och vårda ditt språk Med vänlig hälsning louise

Svar: Hej Louise. Jag förstår ej vad du menar i din kommentar. Jag förstår ej var orättvisan finns i mitt inlägg. 1/3 av bloggen är min och Talia var en stor inspiration för mig så när hon dog ville jag hylla henne för den förebild hon varit för miljontals människor inklusive mig själv. Jag vet att cfpatienter och cancerpatienter behandlas olika men jag ser ej anledningen till att påpeka den här. Jag beklagar din bror och far. Och dessutom har jag inget språk att vårda då jag skrev RÔVEN för att jag försökte vara lite rolig när jag sa att om man hade problem med att jag skrev om cancer på en cfblogg så får man ta det ändå. Med vänliga hälsningar Moa.
WeJustBreathe

2013-07-21 | 15:24:20
Carola, vuxen med CF säger:

Vad det än är för sjukdomar som en människa får, så är det lika smärtsamt för de som står nära, när den sjuka personen avlider. Oavsett om det är cancer, cf,trafikolyckor med svåra hjärnskador m.m. Vet att Talia betydde mycket för många. Har en guddotter på 14 år, som blev förtvivlad över flickans död och nu har gett deras nya kattunge namnet Talia. Jag tror att det är viktigt, ung som gammal, att man får skriva av sig som Moa har gjort och ge utlopp för sina tankar, funderingar och känslor kring döden. För Moa och många andra CFare, vet mycket väl, att den kan sitta på axeln och lura.

2013-08-14 | 22:56:21
Bloggadress: http://sjuktsjuk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback