Minnen....

Nu när man haft nya lungor i några månader och ser vilken skillnad det är så kan jag inte fatta hur man pallade med livet innan. Veckor på sjukhus, ständiga intravenösa kurer, dagliga inhalationer. Ja, listan är lång på saker jag gjorde innan som inte behövs längre. Jag minns när jag och pappa blev inlagda och då innebar det chips och läsk mitt i veckan vilket inte störde mig alls! ;) Men det var ändå värdefull tid med honom och jag undrar hur det kommer bli nu. För er som inte vet så är min pappa ute på en pilgrimsvandring till fots till Jerusalem. Han började gå i mitten på november och kommer hem den 30:de april! Han har alltså inte varit med under min transplantionsresa och har inte träffat mig efter operationen. När Göteborg ringde och berättade att mina lungor hade kommit så sa jag att pappa inte skulle komma hem. Detta för att han bara varit på vägen i ca en månad och jag är så stolt över det han gör. Jag ville att han skulle komma fram till Jerusalem, och nu har det ögonblicket nästan kommit! Om mindre än en månad kommer jag och pappa träffas igen. Två helt nya människor med helt nya egenskaper. Jag längtar. Massor!! När han kommer hem kommer han träffa en ny dotter och slippa spendera tid med mig på sjukhus. Vi kommer kunna spendera tid med varandra utanför sjukhusmiljön. Kan ni tänka er vilket möte det kommer bli?! 

Som sagt så längtar jag och det var egentligen det jag ville dela med mig av idag. Hoppas ni också vill gå in på min pappas hemsida och kolla in lite mer på towardsjerusalem.org. Det skulle betyda mycket för mig!

//Moa :)

Kommentarer
Lillan säger:

Så fint skrivit Moa! Tårarna kommer. Din pappa kan va jättestolt över dig. Vilket han så klart är!:-) kramar.....

Svar: Tack så mycket! :-)
WeJustBreathe

2013-04-02 | 20:45:35
Jonatan Nilsson säger:

FANTASTISKT skrivet :) Vad tror du det första ni kommer göra tillsamman blir? Nånting man gör ute? :)

Svar: Vet faktiskt inte. Eftersom jag hoppas att våren kommit igång på riktigt så tror jag på att vi ska inviga grillen. Om det är fint väder kan jag tänka mig det. Man kan ju hoppas! ;) Vi ska också träna ihop. Det blir till att ut och gå varje dag. Han vet ju liksom hur man gör! Hahaha!! :D
WeJustBreathe

2013-04-05 | 12:05:55
Delicia säger:

Så underbart Moa är så lycklig att du har fått dina lungor och möttet med pappa kommer att bli magiskt kärlek & ljus Delicia

Svar: Kärlek och ljus till dig med Delicia! :) <3
//Moa
WeJustBreathe

2013-04-09 | 20:52:29
Bloggadress: http://enkampomattandas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback