Cf i ett nötskal och elefanter. :)

Anledningen till att det sinat lite med inlägg är att Ellen har blivit sjuk. Hon skickade meddelande idag som löd "Det blev inget inlägg igår heller... Har feber och hostar sönder halsen så orkar inte. :/" Detta är cf i ett nötskal. Ena dagen mår man toppen och nästa kan man knappt ta sig ur sängen. Detta är en cfblogg och tyvärr kommer detta hända många gångar igen. Det viktiga är att man accepterar det. Cf ÄR en allvarlig sjukdom och många förstår ofta inte hur mycket det påverkar i livet eftersom det är en så pass ovanlig sjukdom. 600 i Sverige har det och sammanlagt 70000 i världen. Det är en otroligt liten siffra och det är därför vi "cfare" vill sprida budskapet om cf. Vi får bara hoppas att Ellen snart mår bättre. :)

Hur har jag det då? Jo då. Pappa kommer snart hem, våren har tagit ett språng och allting är väldigt bra faktiskt. Idag passade jag, Joel och Ida Vilmer. Det ledde till att jag, Joel och Ville åkte till stan och märke att det var vårmarknad. När vi köpt ett lasersvärd, fika och en mascara så åkte vi hem igen. Sen såg Joel på instagram att det varit elefanter utanför Ica och vi åkte dit. Där var inga pellefanter men vi spårade dom till cirkusen som slagit sig ner en liten bit därifrån. Det är väldigt magnifika djur och att vara så nära var mäktigt. Ville var lite rädd och stannade i bilen. ;)

Inte så mycket mer att tillägga. Mitt blodsocker är lite svajigt eftersom jag går på kortison och håller på att gå upp i vikt. Som tur är, har jag ändå rätt bra koll på det. Jag har tänkt att gå igenom allt som är nytt nu för det jag måste jag ju gå i genom med pappa. Han vet nästan ingenting om mitt "nya" liv. Det ska bli kul att visa allt jag inte behöver göra längre och saker jag nu kan göra, tex. gå upp för trappan... ;) Nu ska jag snart gå och lägga mig.     //Moa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback