Sex månader.

Tiden går fort när man har roligt brukar man säga. Jag håller med. Om bara några dagar är det sex månader sen jag fick mina lungor och just nu är jag i Göteborg igen på återbesök. 
 
Fotot till vänster är taget två dagar efter transplantionen och den till höger idag, nästan sex månader senare. Jag har på denna resan lärt mig att uppskatta livet mer än andra för jag har tvingats gå igenom allt. Smärta, svek, glädje, kärlek till mina nära och kära och tvivel på livet. Förr visste jag inte om jag skulle vakna dagen efter jag gick och la mig. Ibland önskade jag att jag inte skulle göra det... Men en kväll i mitten på december ringde mobilen och här sitter jag idag, nästan sex månader senare och planerar framtiden för det har jag råd med nu. Nu pratar jag inte om fysiska pengar utan om livserfarenhet. Något alla pengar i världen inte kan köpa. Jag känner mig redo för framtiden nu. 
 
Hej. Jag heter Moa Nilsson och jag är 15 år. Men mitt liv har precis börjat... :) 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Så härligt att se. Hoppas att du nu kommer njuta av ditt liv kram

2013-06-12 | 22:00:25
Marie säger:

Hej Moa
Jag har följt dig via din mammas blogg, Men brukar läsa eran blogg också. Det är roligt att se att du mår så bra. STORT GRATTIS på 6 månaders dagen :) Jag har också cystisk fibros och fick nya lungor för 6 år sedan i Göteborg.
ha det bra och hoppas allt går bra i Göteborg. Kram /Marie

Svar: Tack. Så väldigt mycket Marie. Jag skickar tillbaka ett grattis till dina nya lungor. Kram/ Moa :)
WeJustBreathe

2013-06-12 | 22:38:12
Bloggadress: http://www.marrebarre.blogspot.com
Lena säger:

hej kul höra att du mår bra och livet börjar nu för dig :) lycka till nu med skolan och all träning :) mvh Lena

Svar: Tack Lena. Jag det ska bli kul att börja livet på riktigt nu, med skola och allt. :)
WeJustBreathe

2013-06-12 | 23:22:15
Bloggadress: http://isabellemariell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback