Förbannad...

Nu kommer det ett inlägg till om vad cfare tampas med fast från andra människor. Okunskap och attityd. En av mina instagramvänner från USA (hon har cf) fick denna lappen på sin bilruta igår 
"Shame on you. You are NOT handicapped. You have taken a space that could have been used by by an actually handicapped person. You are a very selfish young lady."
 
Nu kommer jag svära igen men fy fan va arg och ledsen jag blev!!!! Detta gör så ont i mig att jag vill bara hitta denna människan och ge h?n vad h?n tål. Detta händer många, och då menar jag många, för cf syns inte. 
 
När jag blev som dåligast fick jag rullstol och ett handikapptillstånd. Ni vet, ett sånt som gör att man faktiskt FÅR parkera på handikappplatserna men ändå så fick man sura blickar, särskilt av äldre damer... Ibland ville jag bara ta mitt kort, gå fram till dom och trycka upp det i deras näsa! Tydligen kan man inte vara handikappad om man inte är gammal, synligt sjuk eller har rullator/permanent rullstol. 
 
Jag blir sååå förbannad för alla har så förutfattade meningar om allt så när någon kommer och bryter normen så kan man inte vidga sina vyer. Om du är en orelaterad person till cf så tänk på detta. Dessa ord skär i hjärtat som inget annat. Det var allt för mig denna gången. Nästa gång hoppas jag ha något kul att skriva om. 
 
//Moa 

Kommentarer
Ulph Hultsfred säger:

Bra skrivet (av dig)!

Svar: Tack. :) //Moa
WeJustBreathe

2013-06-19 | 10:46:45
Jonatan Nilsson säger:

Undra vad det är för fårskalle som får för sig att skriva så på en lapp :S /Ellen Långs kompis Jonatan :)

Svar: Förmodligen en gammal kärring som tror att hon vet bäst. Nä jag vet inte men det skulle inte förvåna mig. :P//Moa :)
WeJustBreathe

2013-06-20 | 15:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback