Döm inte innan du vet

Många inlägg på bloggen handlar om att vi CFare inte blir "tagna på allvar". 
Och just det, att folk kan tvivla på att jag är sjuk är bland det värsta med CFen.
 
Nej, jag ser inte sjuk ut. Som jag skrev i ett inlägg för ganska längesen så har det både för och nackdelar. Jag vill ju inte se sjuk ut. Men att se sjuk ut blir en helt annan sak. DÅ kan folk tro på att man är sjuk och oj så hemskt det är. Men jag, som ser så glad ut. Jag är inte så sjuk. 
 
Jag har över 35 mediciner dagligen och måste även göra sjukgymnastik och andningsgymnastik. Och ovanpå det, ska jag vara en vanlig tonåring. Jag ska va med kompisar, jag ska gå i skolan osv. Och det finns så många saker jag inte kan göra. Detta gäller i stort sett alla med CF i "tonåren" går igenom det på ett eller annat sett. Många har det också värre än mig. Och trots det kommer tvivel. Tvivel på att vi är sjuka. Tvivel på att vi tar så många mediciner. Tvivel på att vi är på sjukhuset så ofta. 
 
Detta gör mig (som Moa också sa) extremt ledsen. Så snälla. Döm inte innan du vet. 
 
Men nu, från en sak till en annan. Tror ni flesta vet vem Harry Styles är (världens bästa kille). Han hade iallfall en T-Shirt på en konsert häromdagen för Andrea Lucas som dog för några månander sen pga CF. (Han stödjer alltså Cystisk Fibros forskingen) vilket gör mig så sjukt himla glad. 
 
Här är alla killarna med tröjan. Hitttar tyvärr inte bilden där Harry har den på sig. 
 
Tack för att ni läste inlägget & också för att ni läser vår blogg. Var heller inte rädda för att kommetera och ställa frågor om det är någon ni undrar. Tack för mig! :) // Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback