Skolan börjar snart (Gemensamt inlägg)

Ja, snart skola. 
Hur jag känner? Usch, Nej och fy.
Sommarloven går alldeles för fort. Nu gäller skolan, läxor och gå upp tidigt.
Ursäkta sig för att behöva ta avstånd från dem som är sjuka. Försöka hålla sig undan från alla bakterier och virus. Försöka att inte bli sjuk. Men så blir man sjuk. Får vara borta från skolan, kanske åka in till sjukhuset. Missa skolarbeten. Sen komma tillbaka, försöka jobba ikapp och sen bli sjuk igen. Hamna bakom igen
 
Nä, nu kanske vi inte bara ska vara negativa? 
Skolan är ju kul också, på sätt och vis. Träffa alla kompisar, gemenskapen. 
Lära sig nya saker. 
 
Jag börjar åttan. Känns inte som att det ska vara så annorlunda från sjuan. Svårare antar jag. 
Men men, skolan är ju nödvändig. Det finns en anledning att den finns och det lönar sig i slutändan! :) 
 
 //Ellen
 
 
Och jag håller ju inte med Ellen. ;) Jag ser fram emot skolan för att jag i 15 år har varit med om det hon skriver med virus, komma efter och allt sånt skit men nu är det över. Hoppas jag... Dock ser jag inte fram emot Nationella proven. Usch och fy. Men det går säkert bra. Det gäller att plugga hårt bara. ;) 
 
Fömodligen kommer den första veckan vara jätterolig och sen svär man om morgnarna igen men det är det värt.  Jag ska få upp mina betyg och börja ett bra gymnasie om ett år. Så det så. :) 
 
Jag börjar nian, igen, och denna gången blir det STOR skillnad från innan. Nu kör vi.... 
 
//Moa :) 

Kommentarer
Elin! säger:

Hej! jag tycker eran blogg är jättebra och jag har några frågor som ni kanske kan svara på i ett inlägg, gärna gemenstamt! :)

1 Pratar ni mycket med varandra?
2 vad tycker ni om varandra?
3 tror ni att ni kommer träffas någongång?

:)

Svar: Hej Elin. :) Dina frågor är nu besvarade och finns på bloggen.
//Moa :)
WeJustBreathe

2013-08-12 | 19:04:44
Delicia säger:

Puss på er Flickor <3

2013-08-12 | 19:37:07
Bloggadress: http://enkampomattandas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback