Jag- Moa Nilsson

Hej. :)
Mitt namn är Moa och jag delar denna bloggen med Ida och Ellen. Vi är tre tjejer i olika åldrar med CF och nu tänkte jag börja med att presentera mig.

Jag är 15 år gammal och har CF, Cystisk Fibros. Det är en livsförkortande sjukdom som främst drabbar lungorna och mag/tarmkanalen. Man föds med det men jag fick diagnosen när jag var 6 månader och på gränsen att dö. Mitt liv har alltid varit tufft men de senaste två åren blev allt sämre. Jag fick en gastrostomi, "knapp", vilket tillät mig att få sondmat om nätterna. Detta behövdes för att jag skulle kunna gå upp i vikt. Lite senare fick jag syrgas och rullstol och det gjorde mig nästan handikappad för att jag orkade inte röra mig. I slutet på augusti 2012 hamnade jag på väntelista för nya lungor.
Strax innan jul ringde min mobil och en kvinna sa att hon ringde från Göteborg och att mina lungor hade kommit!! Vilken lycka!! Jag kommer främst att skriva om livet efter transplantionen och hoppas att det är intressant. :) Mitt stora intresse är att baka vilket var en utmaning med syrgas med nu bakar jag mer än någonsin och siktar på att bli konditor. Det kommer nog synas på några av mina bilder. ;)
Hoppas ni finner denna bloggen bra och informativ. :)

Mvh// Moa

Kommentarer
Lotta säger:

Jag ser fram emot att få följa er blogg. Jag är övertygad om att ni kommer inspirera andra unga med CF eller andra svårigheter att kämpa på.
Kram på er!

Svar: De hoppas vi på !:D /Ida
WeJustBreathe

2013-03-11 | 21:56:49
Bloggadress: http://Cfmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback