KLASSRESA!!!!!

Nu blir det förvirrat... Vi får sen om det funkar ändå. :)
 
Idag, när inlägget publicerat, 4/6, är jag i Göteborg på klassresa. Alltså har jag inte tid att blogga. Därför är detta skrivet lördag den 1/6 och den är tidsinställt för att publiceras på tisdag blablabla.... Detta var så förvirrat att jag vet inte om detta kommer funka. Skit samma. 
 
Som sagt är jag i Göteborg (Liseberg) på klassresa och förmodligen har jag skitroligt just nu. Vi åkte till magnarp igår, Göteborg idag och sen åket vi tillbaka till magnarp och åker hem imorgon. Jag har sett fram emot detta väldigt länge och jag hoppas nu att vädret vill vara på vår sida. Inte för soligt dock för då smälter jag. (Tål inte värme så bra)
 
Det är faktiskt ett problem vi med cf har. Våra tårar och svett (nasty men fakta) är många gånger saltare än en frisk människas. Om man skulle slicka på vår hud så skulle det smaka rent salt. Innan man får diagnosen Cystisk Fibros genomgår man nästan alltid ett så kallat svettest. Det går ut på att man fäster elektroder på armen som provocerar kroppen till att svettas. Man samlar svettet i en slags behållare som man sedan tar tester på för att se hur hör salthalten är i kroppen. Det gör att när vi blir svettiga så blir vi av med mer salt än vanligt. DET gör att vi ofta tar extra salt på maten för att ersätta vad vi förlorar.
 
Det är mycket som leder till vartannat men det är så det är att vara sjuk. ;) 
 
I alla fall... Jag är iväg och har roligt. Det roligaste är nästan att för första gången kunna åka iväg utan massor med medicinsk utrustning. Det jag kommer ha med mig är mina mediciner. That's it. 
 
Väldigt förväntansfull. :D Det var det jag ville dela med mig av denna gången. Hörs snart igen! :)
 
//Moa :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback