Tjugo dagar kvar...

...Till skolan börjar! I alla fall för mig. Den tjugonde börjar den och jag längtar som fasen!!! Dagarna blir längre och längre när saker att göra tar slut. Jag längtar efter att komma in i en rutin igen. Jag har inte gått i skolan sen innan jul och knappt innan det heller. Cf gjorde mig frånvarande till en grad att om jag inte skulle få mina nya lungor innan jag slutade nian skulle jag inte börja gymnasiet förens jag fått dem. Jag skulle inte ha en chans med mina gamla lungor som dem betedde sig. ;)
 
Jag kan inte säga det tillräckligt hur tacksam jag är till donatorn och dess familj. Jag vet inte vilka ni är och ni vet nog inte vem jag är men ni räddade mitt liv. Jag var aldrig en tonåring.
Vara med kompisar?
-Nja, kanske.
Gå på stan med kompisar/familj? 
-Om jag hade min rullstol och syrgas så kanske. 
Sova över hon någon? 
-Heh nej. Inte när man överlevde natten pga sondmat och syrgas. 
Åka utomlands? 
-Jadå. Med en stor enskild väska för bara mediciner. 
"Fest" med vänner? 
-Ja eller hur!!! Absolut inte! 
 
Jag saknar inte det för jag fick aldrig möjligheten från början men allt detta kan jag göra nu! Tack vare en person som bestämde sig för att rädda någon annans liv med organ som han/hon själv inte behövde. 
 
Jag städade mitt rum idag. Det gör jag ganska ofta för nu tar det inte en hel skitvecka. Innan började jag städa för jag hade för ett ögonblick lite energi. Några dagar senare såg det värre ut och efter en vecka orkade jag inte mer. Nu tar det en timme och sen är man klar. Jag trodde aldrig att jag skulle uppskatta att kunna städa. :p
Detta är bara exempel på saker jag nu kan göra. Och ändå är det inte så jobbiga saker ändå men för åtta månader sen var det som att se baksidan av månen. Jag kommer nog blogga mycket inför skolstarten för jag är jätteexalterad!!! Hoppas att alla som läser, vuxna som ungdomar, har ett bra sommarslut och ät en extra glass. Vi hörs snart igen! :)
 
//Moa :) 

Kommentarer
Veronica säger:

Det er så fint å lese hvor stor forskjellen er for deg før og etter lungetransplantasjonen!
Selv venter jeg på den telefonen hver eneste dag. Denne tilværelsen å leve med CF når en er så dårlig at en må på transplantasjonsliste er jo ikke gøy. Slitsomt, både fysisk og psykisk synes jeg, og er sikkert ikke alene om det.

Svar: Tack Veronica! Jag vet hur det känns att vänta på ett samtal som man inte vet när det kommer men jag lovar, det kommer! Kram på dig! :) //Moa :)
WeJustBreathe

2013-08-01 | 23:17:30
Delicia säger:

Puss & Kram hela dan underbara du <3

2013-08-02 | 07:45:03
Bloggadress: http://enkampomattandas.blogspot.com/
M säger:

Hoppas du har en underbar fredag!

Svar: Tack detsamma M! //Moa :)
WeJustBreathe

2013-08-02 | 13:11:19
Bloggadress: http://Marinapalme.blogg.se
Lillan säger:

Skönt att äntligen orka med att gå i skolan :-) Ha det fortsatt gott i sommaren B-)

2013-08-03 | 10:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback