Fortfarande nöjda med mig.

Igår efter en snabb tur på sjukhuset körde jag och mamma hem igen. Dom var nöjda och har till och med tagit bort en medicin som jag avskyr! Gaviscon. För er som inte vet vad gaviscon är så tar man det mot sura uppstötningar. Jag fick det efter operationen och fick därför gaviscon. Jag tog det oralt precis innan jag gick och la mig på kvällen för att jag inte skulle få sura uppstötningar i sömnen. Bronkoskopin dom gjorde en månad efter transplantionen visade på magceller i mina lungor och det är precis som det låter, inte så bra. På förra bronkoskopin (tre månader efter) hittade man inte det längre och nu fick jag äntligen sluta!! Gaviscon smakar, hmm... Hur ska jag beskriva det?? Som kräk. Bokstavligt talat. Jag är glad att jag slipper nu. Dom har också sänkt min kortisondos från 12,5 mg till 10 mg och jag hoppas att det ska göra att jag inte är lika matsugen längre. (Förmodligen kommer det inte göra skillnad men jag hoppas ändå) Så det var allting för denna gången. Nästa besök blir om två månader och då har det gått ett halvår!! Tiden går verkligen snabbt. :) 
 
//Moa :)

Kommentarer
Ida säger:

Moa du ska ju vara glad att du har ditt mat sug !!
De kanske gör att du ökar i vikt och de är bara bra !;)

Svar: Jo men ändå. Behöver ju inte vräka i mig 24/7. ;)
WeJustBreathe

2013-04-16 | 18:01:45
Bloggadress: http://IdaNilssonnn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback